travellady.reismee.nl

Op reis met gemengde gevoelens

Hallo allemaal,

Wat kan er in een paar jaar toch veel veranderen: 25 jaar lang gingen Ans en Frans en Jan en ik met z’n vieren op vakantie. Heerlijke vakanties waren dat! Elke keer realiseerden we ons weer hoe uniek dat eigenlijk was! Na het overlijden van Jan zijn Ans en Frans en ik twee jaar op vakantie geweest. Heel anders natuurlijk, maar ook heel fijn.

In januari van dit jaar hadden we het plan opgevat om weer te gaan island hoppen in Griekenland. We kozen voor de eilandengroep de Dodekanesos. Ik had voor ons een vlucht geboekt en drie overnachtingen in Kos stad in een heel leuke Air Bnb aan het strand. Verder hebben we niets geboekt. We gaan gewoon naar de haven om te kijken naar welk eiland er een boot vertrekt. We zouden op 4 september vertrekken.Maar het noodlot sloeg toe. Frans kreeg op 14 april een hartstilstand. Lichamelijk is hij redelijk hersteld, maar door het zuurstoftekort hebben zijn hersenen een enorme opdonder gehad en het is maar de vraag of het ooit nog goed komt. Vooral voor mijn vriendin Ans zijn de afgelopen maanden een regelrechte nachtmerrie. Ze is zo intensief met Frans bezig, dat ze het niet ziet zitten om hem alleen te laten. Dus heb ik de reis voor hen beiden geannuleerd. Ik stond toen voor het dilemma of ik zelf ook moest annuleren. Het feit dat ik jullie nu uitnodig om mijn reis te volgen blijkt wel dat ik heb besloten om alleen te gaan. Helemaal geen leuk vooruitzicht, maar ik ben de afgelopen tijd al over zoveel drempels heengestapt, dat ik nu deze ga nemen! Dus stap ik op 4 september in mijn eentje in het vliegtuig naar Kos.

Ik ga er het beste van maken en zoveel mogelijk genieten van de heerlijke Griekse sfeer! Als jullie het leuk vinden, kunnen jullie mijn reis via dit blog volgen.

Ik meld me weer als ik Griekenland ben.

Groeten van (Ma)rianne






Reacties

Reacties

nanda

Lieve Marianne, Een moeilijk besluit! Maar jou kennende wordt het een reis vol met nieuwe, mooie en emotionele momenten. Geniet van wat deze reis gaat brengen en ik volg je op de voet!

Irene en Leo

Hallo Marianne, een dapper en in onze ogen een heel goed besluit.
Niet bij de pakken neer gaan zitten en er op uit gaan.
Je leert weer andere mensen kennen, het verruimd jouw toch al ruime blik en je doet weer nieuwe ervaringen op.
Wij wensen jou een heel plezierige reis en je reist niet alleen want wij zijn (in gedachten) bij je.
Liefs van Irene en Leo

Joke Niestadt

Hele goede reis, ik blijf je volgen !!

Paulien Olde Kalyter

Gewoon lekker doen waar je zin in hebt!!
Geniet ervan!!

Liefs, Paulien

Irca

Hoi lieve Marianne,
Wij reizen met je mee en kunnen niet wachten op je mooie verhalen. Dat het een andere reis wordt dan gepland is voor jou Ans en Frans niet leuk maar met de verhalen, zijn zij er toch een beetje bij. Wij wensen je een fijne vakantie ??

Ina

Marianne,
Harm en mijn persoontje wensen je veel fijne momenten op deze reis. Jou kennende, vertrouw ik er op dat je dit zeker lukt. Fijn om op deze manier je te kunnen volgen bij de de fijne en verdrietige momenten.
Liefs van ons ?

Carla

Heel dapper van je Marian om deze vakantiereis nu alleen te gaan maken en natuurlijk wil ik graag op deze manier met je mee reizen.

Ik wens je dan ook een prachtige reis met allerlei nieuwe ontmoetingen en ervaringen ?

Monique Muller

Ha Lieve Mop
Wat ben je toch een moedig wijf. Echt alle respect voor dit besluit. Het past ook goed bij je. Niet bij de pakken neerzitten, maar gaan. Je weet er altijd wat van te maken en het zal echt wel loslopen.
Ik wens je mooie ontmoetingen en een fijne reis.
Warme omhelzing en dikke zoen. Ik ben er bij.
Monique

Suus

Wat een stoere tante heb ik toch!

Zoveel mooie reizen gehad met zijn vieren jarenlang en dan nu de moedige stap om alleen te gaan. Een hele nieuw dimensie helaas ontstaan door een verschrikkelijke situatie.

Ik weet zeker dat u (net als vroeger) ons zult meeslepen in alles wat u meemaakt en ziet. Zo gedetailleerd dat Ans en wij het gevoel hebben erbij te zijn en de reis met u samen beleven. En ook Frans als hij het ooit kan lezen. En oom Jan houdt u van boven echt wel in de gaten!

Dus.... reis en geniet!

Dikke kus?

Mariet

Lieve Marianne,

Ik hoop dat je ondanks alles een fijne reis hebt.
Geniet van de goede dingen en kom met reis zak vol verhalen weer terug naar Spanje.
Het gaat lukken en toi toi toi.
Groetjes, Mariet

Neel Vos

Hallo Marianne.
Heel veel succes en geniet er van.Ik volg je.Groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!