travellady.reismee.nl

Nice Nysiros

Vandaag ben ik aangekomen in Nysiros. Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik er nog nooooit van gehoord had. Maar bij de voorbereiding van deze reis dook deze naam op en toen het woord vulkaan viel wist ik meteen dat ik daar naartoe wilde. Het ligt op een uur varen van Kos. Vandaar dat er bij de haven hordes mensen stonden, die een dagje Nysiros gingen doen. Ik had dat al voorzien, omdat we zoiets al eerder hebben meegemaakt toen we naar Tabarca gingen. Ik heb 2 nachten geboekt in een schattig hotelletje op 50 meter van de haven. Ik ging dus rustig koffiedrinken en zag dat iedereen in de gereedstaande bussen werd gepropt. Na 8 minuten was iedereen verdwenen! Als de laatste boot in de middag is vertrokken, keert de rust weer. En zo geschiedde! Eerst de koffer naar het hotel gebracht, want het was nog te vroeg om in te checken. (11.00 uur) Daarna een eerste verkenning. Waar de boot aankomt is ook meteen de hoofdstad van het eiland: Mandraki. Nou ja stad, een dorpje dus. Maar zooooooo Grieks, zoooooo sfeervol met allemaal kleine kronkelige straatjes versierd met mozaïeken van zwarte en witte kiezelsteentjes. Hele kunstwerken zijn erbij. Met dieren, bloemen en geometrische figuren, overal bloemen en........ katjes overal katjes in allerlei soorten en maten. Ik ben al op heel veel eilanden geweest, maar dit dorpje komt toch wel in de top 3! De reden waarom iedereen hier naartoe wil is de vulkaan. Met zo’n tour krijg je een half uurtje de tijd om in de krater te lopen en dan moet je weer wegwezen. Dat ga ik dus niet doen. Ik ga morgen, als de hordes zijn vertrokken. Ik heb weer een auto gehuurd. Ik ga eerst naar andere dorpjes en dan na 3 uur naar de vulkaan. Langs de zee zijn allemaal enige taverna’s met echt Grieks eten, maar ik vraag me af hoe die eigenaren de kost moeten verdienen. Die dagjesmensen zijn tegen etenstijd al lang weer vertrokken. Ik heb net gegeten in een beeldig restaurantje. We zaten daar met 5 mensen. En dat zag ik ook bij de andere taverna’s. Het is hier minder heet dan op Kos. Er is meer wind. Ik zit nu te schrijven op mijn balkonnetje waar ik net de zon onder heb zien gaan. Er staat een klein briesje. Ik verheug me op morgen!


Reacties

Reacties

Ans Mettes

Het Griekse blauw, taverna's, alle katjes voor Marianne en een vulkaan: bijna volmaakt!

Trudy

Wat een sfeer! En ... wat heerlijk dat je niet met de hordes mee hoeft.
Zijn die morgen al weer weg als jij naar de vulkaan gaat?

Carla

Wat een mooie impressie weer van deze dag

Jos

Zo; dat is weer lekker genieten. Zo moet dat en dus en niet achter de hordes aanlopen. Geniet lekker en verras ons met de verhalen.

Suus

Heerlijk om te lezen!

Nanda

Door je verslag en de foto’s reis ik een beetje met je mee!

Ina

Wat heb je dit weer mooi beschreven. Ik proef de sfeer.......

Monique

Dansen op de vulkaan ...... dat kan je morgen meteen doen. Niemand die je ziet. Herken je veel van vroeger en zou je daar op een eiland willen wonen?
Ik ben benieuwd welke eilanden er nog op het programma staan en of die ook in de top 3 komen. Dag lieve stoere meid. Dikke kus!

Mariet

Je bent zo te lezen helemaal verliefd op Griekenland.
Ik ben heel benieuwd hoe je de vulkaan ervaart.
Het is in ieder geval de sfeer die je zo aanspreekt begrijp ik uit je verhaal.
Warme Spaanse knuffels.

rita

Wat beschrijf je leuk je reis. in gedachten reis ik met je mee.
geniet maar verder. Liefs,rita

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!